Barion Pixel
1051 Budapest,
Nádor u. 34. Fsz. 2
ÁSZF

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Az Ökoszolgálat Alapítvány (a továbbiakban: Szolgáltató) által működtetett https://okoszolgalat.hu honlapon (a továbbiakban: Honlap) keresztül elérhető tréningekre, képzésekre, előadásokra, eseményekre történő online és egyéb módon történő jelentkezésre (a továbbiakban: Szolgáltatás) jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) az irányadók, amely a Honlapot használók, valamint a Szolgáltatásokra egyéb módon jelentkezők (a továbbiakban: Jelentkező vagy Résztvevő), a Szolgáltatásra csoportosan jelentkeztető, illetve adott tréninget, képzést megrendelő Költségviselő, továbbá a Szolgáltató jogait és kötelezettségeit tartalmazza (Szolgáltató és Jelentkező / Résztvevő a továbbiakban együtt: Felek).

A Honlapon, vagy más módon történő Szolgáltatásra jelentkezés esetén annak igénybevételével a Résztvevő kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-et megértette, a benne foglaltakat elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.

 

1. A Szolgáltató adatai és a Felek közötti szerződés létrejötte

1.1 A Szolgáltató adatai:

Szolgáltató neve:

Ökoszolgálat Alapítvány

Székhelye:

1051 Budapest Nádor utca 34

Elektronikus levelezési (e-mail) címe:

okosz@okoszolgalat.hu

Adószáma:

19650830-1-41

Nyilvántartási száma:

01-01-0001330

 

1.2. Jelen ÁSZF tartalmazza a Honlapon keresztül vagy más módon történő szerződéskötéssel kapcsolatban a Szolgáltató és a Résztvevő jogait és kötelezettségeit.
1.3. 18. életévét be nem töltött természetes személy nevében törvényes képviselője jogosult eljárni.
1.4. A Felek közötti szerződés a tréningekre, képzésekre, eseményekre, előadásokra (a továbbiakban: Vásárlás) történő jelentkezés elküldésével, majd annak a Szolgáltató által történő visszaigazolásával (visszaigazoló e-mail) jön létre. Az online jelentkezés útján létrejött szerződés létrejöttét az elektronikusan elmentett vásárlási adatok igazolják, amelyeket a Szolgáltató meghatározott ideig őriz. Kivételt képez jelen pontban foglaltak alól a Szolgáltató által nyújtott, a felnőttképzési törvény hatálya alá tartozó képzések, mely esetén Szolgáltató a résztvevőkkel felnőttképzési szerződést köt.
1.5. A Szolgáltató és a Jelentkező közötti Szolgáltatás vásárlására vonatkozó szerződés határozott időre jön létre, időtartama a megvásárolt Szolgáltatás Jelentkező / Résztvevő általi megfizetésének, ezt követően a Szolgáltató által a Szolgáltatás teljesítéséig tart.
1.6. A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény szerinti magatartási kódexszel a Szolgáltató nem rendelkezik.
1.7. A Honlapon keresztül történő Szolgáltatásra jelentkezést megelőző regisztráció során megadott adatok pontosságáért, aktualitásáért és valóságtartalmáért kizárólag a Jelentkező felel. A Szolgáltató kizár mindenfajta felelősséget, amely a Honlapon megadott adatok helytelenségéből, elírásából, hibás vagy hamis voltából vagy nem valós adatok megadásával összefüggésben merül fel.
1.8. A Honlapon keresztül tévesen megadott adat módosítására a Szolgáltatónak az
okosz@okoszolgalat.hu elektronikus levelezési címre küldött levélben történő módosítási kéréssel van lehetőség.
1.9. A Honlapon keresztül történő Szolgáltatásra való jelentkezés esetén a Jelentkező a regisztrációs adatok megadásával, továbbá a vásárlás folyamán adhatja meg vásárlási adatait, a Szolgáltató ezeknek megfelelően felel a teljesítésért és a számla kiállításáért. Szolgáltató a nyilvánvalóan hibás, vagy hamis regisztrációt jogosult törölni, illetve az ilyen adatokat tartalmazó jelentkezést jogosult visszautasítani, továbbá kétség esetén a Jelentkező adatainak valóságát jogosult ellenőrizni.
1.10. A Felek közötti szerződés magyar nyelven jön létre.

 

2. A Honlap szolgáltatásai, hírlevélre történő feliratkozás

2.1. A Résztvevő a Szolgáltató Szolgáltatásaival és a regisztrációval kapcsolatos részletes információkat a Honlapon érheti el. Amennyiben a Honlapon közölteknél több információra van szüksége, úgy az okosz@okoszolgalat.hu elektronikus levelezési címen kaphat választ a felmerült kérdésekre.
2.2. Szolgáltatásra jelentkezni a Honlapon keresztül, illetve kivételes esetekben, elektronikus levélben az
okosz@okoszolgalat.hu elektronikus levelezési címen lehetséges. A jelentkezéskor a következő adatokat szükséges megadni a Szolgáltató részére: vezetéknév, keresztnév, e-mail cím, telefonszám, további felnőtt résztvevők száma, korábbi képzésre vonatkozó adat, számlázási név, város, irányítószám, cím, adószám. A regisztráció sikeréről a Szolgáltató elektronikus levélben (visszaigazoló e-mail-ben) tájékoztatja a Jelentkezőt vagy Résztvevőt.
2.3. Amennyiben a Szolgáltatás a felnőttképzésről szóló törvény hatálya alá tartozik, akkor a Szolgáltató és a Jelentkező között felnőttképzési szerződés jön létre. A felnőttképzésről szóló 2013. LXXVII. törvény (a továbbiakban: Fktv.) alapján a Jelentkező a Szolgáltató az Fktv.-ban meghatározott adatszolgáltatási kötelezettségének teljesítése érdekében az abban meghatározott adatokat szolgáltatja a Szolgáltató részére a Szolgáltatás igénybevétele érdekében, amelynek feltétele az Fktv.-ban meghatározott adatok Jelentkező részéről történő átadása a Szolgáltató részére. Amennyiben nem kerülnek átadásra az adatok a Szolgáltató részére, akkor a Jelentkezőt / Résztvevőt kizárhatja a Szolgáltatás igénybevételéről, valamint a szerződést elállhat.
2.4. A Honlapon lehetőség van az aktuális eseményekről értesülni hírlevél formájában, amelyre bárki feliratkozhat a vezetéknevének, keresztnevének és e-mail címének megadásával. A feliratkozás feltétele a személyes adatok kezeléséhez történő hozzájárulás és az Adatkezelési tájékoztató megismerése. A sikeres feliratkozásról a Szolgáltató elektronikus levélben (e-mail-ben) értesíti a feliratkozót.

 

3. A vásárlás menete

3.1. A Honlapon keresztül történő jelentkezés során az Események között böngészve a kiválasztott Szolgáltatás (esemény) esetén a „Tovább”, majd a „Regisztráció” gombra kattintva lehet a jelentkezést megtenni. Az adatok kitöltését követően a Jelentkező kiválasztja a fizetés módját, mely banki átutalás, online fizetés, vagy személyes jelenléttel tartott esemény során készpénz formájában lehetséges. Banki átutalás választása esetén a vásárlás lezárul, és a Jelentkező köteles a Szolgáltatás díját díjbekérő alapján legkésőbb a Szolgáltatást megelőző munkanapig a Szolgáltató bankszámlájára átutalni. Online fizetési forma választása esetén az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013. Az online bankkártyás fizetés kiválasztását követően a Honlap automatikusan átirányítja a Jelentkezőt az online fizetési felületre. A Jelentkező a fizetés sikerességéről az online fizetési szolgáltatótól, valamint számlacsomagjától függően a saját pénzügyi szolgáltatójától kap visszaigazolást.
3.2. A jelentkezést a Szolgáltató csak akkor tudja befogadni és teljesíteni, ha a Jelentkező a regisztrációs mezőket maradéktalanul kitölti. Ennek elmulasztásából eredő károkért, illetve a folyamat közben felmerülő technikai problémákért a Szolgáltató felelősséget nem vállal. A hibásan vagy nem kellő részletességgel megadott cím, vagy más adatok, információk esetén felmerülő egyéb többletköltség a Jelentkezőt terheli.
3.3. A Szolgáltatót a Jelentkező által, online, vagy egyéb módon tévesen és/vagy pontatlanul megadott jelentkezési adatokra visszavezethető bármely késedelemért, illetve problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

 

4. Adatbeviteli hibák javításának technikai lehetősége

A regisztráció során megadott adatokat a küldés előtt bármikor meg lehet változtatni az adatok elküldését követően a Szolgáltatónak címzett az okosz@okoszolgalat.hu elektronikus levelezési (e-mail) címre küldött módosítási kéréssel lehet.

 

5. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

5.1. A Jelentkező által elküldött jelentkezés megérkezését a Szolgáltató legkésőbb a jelentkezés megérkezését követő 48 órán belül automatikus elektronikus levél (visszaigazoló e-mail) útján visszaigazolja a Résztvevő részére. A visszaigazoló elektronikus levél (e-mail) tartalmazza a Szolgáltatással kapcsolatos információkat, adatokat.
5.2. A Jelentkező mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött jelentkezésére vonatkozó visszaigazoló elektronikus levelet (e-mailt).
5.3. A visszaigazoló elektronikus levél (e-mail) Szolgáltató részéről a Jelentkező által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és a Résztvevő között.

 

6. Szolgáltatások díja, jellemzői

6.1. A Szolgáltatások díja az egyes Szolgáltatásoknál feltüntetett ár minden esetben bruttó ár. A Szolgáltató alanyi adómentesként általános forgalmi adó (ÁFA) nélküli számlát állít ki. Azon Szolgáltatások, amelyek ingyenes Szolgáltatásként kerülnek meghirdetésre a Jelentkezőnek nem kell díjat fizetni. A Honlapon feltüntetett árak visszavonásig vagy megváltoztatásig érvényesek. Az egyes Szolgáltatások szabad helyeinek gyors változásai miatt előfordulhat, hogy a Szolgáltató az adott Szolgáltatásra nem tud már szabad helyet biztosítani, annak ellenére, hogy a Honlapon még így szerepel. Az ilyen tévedésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal, de a hiba felismerését követően haladéktalanul tájékoztatja a Jelentkezőt.
6.2. A jelentkezéseket a Szolgáltató a beérkezés sorrendjében fogadja, visszaigazolja, és a képzéssel kapcsolatos aktuális információkról tájékoztatja a Jelentkezőt. Túljelentkezés, időpont-módosítás esetén a következő szóba jöhető időpontról, valamint esetenként egyéb változásokról is haladéktalanul tájékoztatja a Jelentkezőt.
6.3. A Szolgáltatási díjak változtatásának a jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Honlapon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt Szolgáltatások vételárát nem befolyásolja.
6.4. Amennyiben a Honlapon a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás díj kerül feltüntetésre, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves díjra, a Szolgáltató nem köteles az adott Szolgáltatást hibás áron értékesíteni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő értékesítést, amelynek ismeretében a Jelentkező elállhat vásárlási szándékától.

 

7. Fizetési feltételek

7.1. A Szolgáltatásra történő jelentkezés / regisztráció azon esetekben keletkeztet fizetési kötelezettséget, ha a Szolgáltatás igénybevétele ellenérték köteles. A Szolgáltató egyes Szolgáltatásai ingyenes igénybevehetőek. Ezt a Szolgáltató a Honlapon az adott Szolgáltatásnál jelzi és részvételi díjként feltünteti az adott szolgáltatás árát.
7.2. A Szolgáltatás díjának kiegyenlítése regisztrációkor banki átutalással, online fizetéssel és személyes jelenléttel tartott események során készpénzben lehetséges.
7.3. Banki átutalással történő fizetés esetén, a Szolgáltató elektronikus levélben (e-mail-ben) tájékoztatja a Jelentkezőt az átutaláshoz szükséges banki adatokról. A Szolgáltatás díjának megfizetésének időpontja az az időpont, amikor a díj összege a Szolgáltató bankszámlájára megérkezik. A Szolgálatásra való jelentkezés vételára (Szolgáltatás díja) megfizetettnek minősül a Szolgáltató bankszámlájára történő beérkezéssel/jóváírással. A Jelentkező a Szolgáltatás nyújtásán való meg nem jelenése a fizetési kötelezettség alól nem mentesít.
7.4. Online bankkártyás fizetés esetén a jelentkezés jóváhagyását követően a rendszer átirányítja a Jelentkezőt a Barion Payment Zrt. online fizetési felületére. Az itt megadott adatokat kizárólag a Barion Payment Zrt. látja és kezeli, a Szolgáltató rendszerében a fizetési adatok (bankkártyaszám, lejárat, ellenőrző kód) nem jelennek meg és nem kerülnek tárolásra. A banki fizetőoldalon felmerülő esetleges hibákért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A Jelentkező által megadott vásárlási adatok alapján, online fizetés esetén a Szolgáltató elektronikus számlát állít ki melyet a vételár megfizetését követően legfeljebb öt munkanapon belül eljuttat Jelentkező részére az általa megadott címre.

 

8. Lemondási feltételek

8.1. A Jelentkező jelentkeztetést, jelentkezést kizárólag elektronikus úton (e-mail-ben) írásban mondhatja le.
8.2. Jelentkező vagy Résztvevő számára – amennyiben az esemény meghirdetése másként nem szól – a tanfolyam kezdő időpontját megelőző 7. munkanapig a tanfolyam térítésmentesen lemondható, a Szolgáltató ez esetben a befizetett teljes összeget a lemondást követő 7 munkanapon belül visszautalja arra a számlaszámra, amelyről az érkezett, bankkártyás fizetés esetén arra a bankszámlára, ahonnan a bankkártyás fizetés történt, vagy a Jelentkező által megjelölt bankszámlaszámra. Ezt követően – amennyiben az esemény meghirdetése másként nem szól –a Szolgáltatás kezdő időpontját megelőző 3. munkanapig történő lemondás esetén a Szolgáltató jogosult 30%-os kötbért felszámolni. Szolgáltató a kötbérrel csökkentett összeget a lemondást követő 5 munkanapon belül visszautalja arra a számlaszámra, ahonnan a Szolgáltatás díja érkezett, bankkártyás fizetés esetén, ahonnan a bankkártyás fizetés történt, vagy a Jelentkező által megjelölt bankszámlaszámra. A Szolgáltatás kezdő időpontját megelőző 1-2. munkanapon érkezett lemondások esetén – amennyiben az esemény meghirdetése másként nem szól – a Szolgáltató a részvételi díj 50%-át kitevő kötbért jogosult felszámolni.

 

9. Online rendszeren keresztül történő Szolgáltatás nyújtása

9.1. A Szolgáltató a Szolgáltatásokat online közvetítési szolgáltatás útján is megtarthatja (továbbiakban: Online Szolgáltatás). A Résztvevő tudomásul veszi, hogy az Online Szolgáltatás keretében az előadásról készült videó-, kép- és hangközvetítés valós idejű közvetítése útján történik, mindehhez beleegyezését is adja.
9.2. Szolgáltató az Online Szolgáltatás nyújtásához a Résztvevő részére számítógépes eszközöket nem biztosít, azok meglétéről és rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotáról a Résztvevő köteles gondoskodni.
9.3. A Résztvevő köteles gondoskodni az Online Szolgáltatásban történő részvételhez igénybe vett számítógépes eszköz megfelelő információbiztonsági- és vírusvédelméről. Szolgáltató a jelen pontban meghatározott kötelezettségek elmulasztásából, valamint a számítógépes eszközök nem rendeltetésszerű használatából eredő károkért nem vállal felelősséget.
9.4. A Résztvevő tudomásul veszi, hogy az Online Szolgáltatás keretében megtartott előadásról – általa – kép- és /vagy hangfelvétel nem készíthető, annak készítése esetén mind a Szolgáltató, mind a kép- és hangfelvételen szereplő eljárni jogosult a kép- és / vagy hangfelvételt készítő Résztvevővel szemben.
9.5. A Résztvevő az Online Szolgáltatás esetén is a társadalomban elfogadott általános magatartási normáknak megfelelően köteles viselkedni, így köteles különösen

  • az eseménynek megfelelő öltözetben megjelenni,
  • az esemény megzavarásától tartózkodni,
  • semleges, a Szolgáltatás rendjét és a többi résztevőt nem zavaró környezetről gondoskodni.

9.6. A Résztvevő a 9.4. és 9.5. pontba ütköző magatartásával a Szolgáltató felszólítására köteles azonnal felhagyni. Amennyiben Résztvevő a sértő magatartásával Szolgáltató felszólítása ellenére sem hagy fel, az Online Szolgáltatásból a továbbiakban kizárható. A 9.5. pontban foglalt magatartási normák kirívóan súlyos megsértése esetén Szolgáltató felszólítás nélkül jogosult kizárni a Jelentkezőt vagy Résztvevőt.
9.7. A Résztvevő köteles a részvételéhez igénybe vett eszköz mikrofonját mindaddig kikapcsolt állapotban tartani, amíg meg nem szólal.

 

10 .A Szolgáltatási szerződés megszűnése

10.1. A Felek közötti szerződés – főszabály szerint – megszűnik a részvételi díj megfizetésével és a teljesítésével.
10.2. A szerződés megszűnik a Jelentkező / Résztvevő bármely oknál fogva a Szolgáltatásból kilép a Szolgáltatás nyújtásának befejezése előtt.
10.3. A Szolgáltató azonnali hatállyal felmondhatja a szerződést a Résztvevő ismétlődő vagy súlyos fegyelemsértése, károkozó magatartása / mulasztása esetén az adott Résztvevő vonatkozásában, 15 napon túli fizetési késedelem esetén, vagy az Fktv.-ban meghatározott adatok szolgáltatásának elmaradása esetén.

 

11. Adatvédelem

11.1. A Szolgáltató a birtokába jutott személyes adatokat a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) az Európai Parlament és Tanács 2016/679 EU rendelete alapján kezeli.
11.2. A Szolgáltató az Adatkezelési tájékoztató útján előzetesen tájékoztatja az érintett személyeket.
11.3. Az Adatkezelési tájékoztató megismerhető a Szolgáltató Honlapján alul, vagy jelentkezéskor az Adatkezelési tájékoztatóra kattintva.

 

12. Panaszkezelés

12.1. A Jelentkező vagy Résztvevő a panaszát a Szolgáltató 1.1. pontban megadott elérhetőségeire küldheti elektronikus levél (e-mail) vagy postai levél formájában. A Szolgáltató a panaszt 30 napon belül kivizsgálja és megválaszolja.

 

13. Egyéb rendelkezések

A Szolgáltató megtesz minden ésszerű és elvárható intézkedést a Honlap biztonságos üzemeltetése érdekében, azonban ezen felül semmiféle, sem kifejezett, sem vélelmezett szavatosságot vagy garanciát nem vállal a Honlap biztonságáért, számítógépes vírusoktól, valamint kém- és más kártékony programoktól való mentességéért, időszerűségéért, pontosságáért, illetve megszakítás nélküli működéséért. A Szolgáltató a Honlap használatával összefüggésben javasolja, hogy a Jelentkező / Résztvevő tegyék meg a szükséges óvintézkedéseket: használjanak vírus védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítsék az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A Honlapon történő vásárlás feltételezi a Jelentkező / Résztvevő részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét, és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
13.1. A Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a Honlapra való csatlakozás miatt következett be. A Jelentkezőt / Résztvevőt terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.
13.2. A rendszer a jelentkezés után visszaigazoló üzenetet küld a Jelentkezőnek. A Szolgáltató nem felelős az esetleges károkért abban az esetben, ha bármely működési hiba miatt a jelentkezése nem érkezett be. A Jelentkező / Résztvevő eszközének bármilyen hardver- vagy szoftverhibájából bekövetkező meghibásodásért, vagy az internet csatlakozás megszakadása miatti károkért.
13.3. A Honlapon történő vásárlás tekintetében különösen az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (”Ektv.”), illetve a fogyasztó és a vállalkozások közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, valamint a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései irányadóak.
13.4. A Fogyasztók panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. Az illetékes járási hivatalok listáját a következőkép érheti el:
http://jarasinfo.gov.hu/. Az illetékességet megalapozza a fogyasztó lakóhelye, a vállalkozás székhelye, telephelye, valamint a jogsértés elkövetésének helye is. A kérelem bármely illetékes járási hivatalnál benyújtható.
13.5. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató a Jelentkezőt / Résztvevőt a Honlapon történő közzététel útján értesíti, a módosítás hatályba lépését megelőzően legalább 7 nappal.
13.6. A szerződő Felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseiket tárgyalások útján rendezzék. Amennyiben tárgyalásos úton nem lehetséges a jogvita rendezése, a Jelentkező / Résztvevő a felmerülő fogyasztói jogvita egyszerű, gyors, bíróságon kívüli rendezése céljából a Budapesti Békéltető Testülethez (székhely: 1016. Budapest, Krisztina krt. 99., e-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu) fordulhat.